Matura z poprawkowa z matematyki 2018. Mamy ARKUSZE CKE stara i nowa f

Matura z poprawkowa z matematyki 2018. Matura z matematyki to według uczniów jeden z najtrudniejszych egzaminów. W wtorek 21 sierpnia do egzaminu poprawkowego przystąpili uczniowie, którym za pierwszym razem powinęła się noga. Po egzaminie znajdziecie u nas arkusze wraz z odpowiedziami.

Matura poprawkowa 2018: ODPOWIEDZI, ARKUSZE. Kiedy matura poprawkowa? TERMINY



Matura poprawkowa MATEMATYKA 2018: Odpowiedzi, Arkusz CKE z matury poprawkowej z matematyki

Co było na maturze poprawkowej z matematyki 21 08 2018? ARKUSZE, ROZWIĄZANIA

Matura POPRAWKOWA MATEMATYKA 2018: Arkusz CKE, Odpowiedzi, Zadania, Rozwiązania

Matura poprawkowa z matematyki odbyła się we wtorek, 21 sierpnia 2018 o godzinie 9 i trwała 180 minut. Osoby, które nie zdały matury z matematyki 2018 w maju miały szansę poprawić swój wynik.

Matura poprawkowa matematyka 2018. Co było na egzaminie? Arkusze, zadania, odpowiedzi

Jakie były zadania na poprawkowej maturze z matematyki? Co zaskoczyło uczniów na egzaminie poprawkowym z matematyki? Z nami sprawdzicie, jak poszła Wam matura poprawkowa z matematyki 2018. Odpowiedzi, Rozwiązania, Arkusz CKE będą dostępne na naszej stronie.

Matura poprawkowa z matematyki: "To była matura, którą da się zdać"

- Treść zadań z matematyki była podobna do tych, które zwykle pojawiają się na podstawie – ocenia uczennica XIII LO w Krakowie. Wśród zadań otwartych znalazły się m.in. te dotyczące obliczania ciągu, równań i nierówności czy prawdopodobieństwa. - Jestem raczej zadowolona, przede wszystkim z części pytań zamkniętych. To była matura, którą da się zdać – komentuje.

Przypomnijmy, że tegoroczny egzamin maturalny zdało 83,1 proc. uczniów małopolskich liceów i techników. To najlepszy wynik w kraju. W całym kraju pozytywny wynik uzyskało 79,7 proc. absolwentów szkół ponadgimnazjalnych. 14,9 proc. oblało egzamin z jednego przedmiotu i na jego poprawkę mają teraz szansę. Pozostali uczniowie (5,5 proc.) na kolejną szansę muszą poczekać rok.

Tradycyjnie największe problemy maturzystom w maju sprawił obowiązkowy egzamin z matematyki. We wszystkich typach szkół ponadgimnazjalnych zdało go 83 proc. osób. Choć akurat wielu maturzystów w Krakowie, z którymi rozmawialiśmy w maju po zakończonym egzaminie z matematyki, twierdziło, że nie był trudny.

- Egzamin był o wiele prostszy niż w poprzednich latach, naprawdę strasznie łatwa matura. Próbne też były o wiele cięższe – mówił nam 19-latek, piszący maturę w VIII LO w Krakowie, który zamierza studiować fizykę techniczną na AGH, a następnie marzy mu się praca w ośrodku badawczym (jak np. CERN w pobliżu Genewy) i doktorat. - Wydaje mi się, że matura objęła wszystkie działy matematyki, ale zadania były trywialne – dodawał krakowski maturzysta. Jako przykład podał zadanie, w którym po prostu trzeba było rozwiązać jedną nierówność. - Zadanie chyba za trzy punkty, które zajęło mi dosłownie niecałą minutę – relacjonował w maju Tomasz Dyngosz.

Matura poprawkowa 2018. Najwięcej maturzystów poprawiało matematykę

Na sierpniową sesję składa się wtorkowy egzamin pisemny oraz egzaminy ustne. Zdecydowana większość uczniów przyjdzie do szkoły, aby poprawiać matematykę.

Matura poprawkowa z matematyki 2018. Kto mógł przystąpić do egzaminu?

Do poprawki egzaminu maturalnego mógł przystąpić maturzysta, który uzyskał mniej niż 30% punktów z jednego z egzaminów obowiązkowych(albo w części pisemnej, albo w części ustnej), może przystąpić do egzaminu z tego przedmiotu
w sesji poprawkowej w sierpniu, pod warunkiem że:

  • przystąpił do egzaminów z wszystkich przedmiotów obowiązkowych oraz
  • przystąpił do egzaminu z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego na poziomie rozszerzonym i żaden z powyższych egzaminów nie został mu unieważniony.

Matura z matematyki 2018. Czy ma sens matura z matematyki dla wszystkich?

- Jako nauczyciel matematyki jestem też jednocześnie zwolennikiem tego, że powinniśmy uczyć interdyscyplinarnie. I jestem za obowiązkową maturą z matematyki na poziomie podstawowym, ale za taką, na której byłyby zadania zawierające konteksty życiowe. To znaczy: żeby było bardzo dużo procentów, powiedzmy - obliczanie lokat, elementy, które możemy wykorzystywać w życiu codziennym, a mniej typowych matematycznych – odpowiada Krzysztof Borek, nauczyciel w VIII LO.

Jak dodaje, będzie dążył do tego, żeby promować takie zadania, które zawierają kontekst życiowy. - Właśnie założyłem stronę internetową (pracujwedkacji.pl), która ma promować wśród nauczycieli takie praktyki. Chcę zachęcać nauczycieli, żeby starali się zauważać kontekst realistyczny i życiowy w zadaniach – mówi krakowski nauczyciel.

Wideo

  • Gazeta Krakowska
Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować Nie działa? Spróbuj wyłączyć Adblock samodzielnie w ustawieniach.