Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kopalnia Soli Bochnia szykuje się do zakupu kolejki elektrycznej do przewożenia turystów. Będzie kursowała między szybami Sutoris i Campi

Paweł Michalczyk
Paweł Michalczyk
Wideo
od 16 lat
Kopalnia Soli Bochnia szykuje się do zakupu kolejki elektrycznej. Będzie to zupełna nowość bocheńskiej turystyce. Inwestycja może pochłonąć nawet 1,5 mln zł, a kopalnia planuje ją zrealizować z własnych funduszy. Kolejka z dwoma wagonikami ma pomieścić 56 osób.

Władze kopalni soli w Bochni planują zakup kolejki od włoskiej firmy. Trwa procedura związana z ustaleniem warunków zakupu.

- Będzie to unikalna oferta turystyczna w skali regionu, a może i w skali kraju. Będziemy prowadzili ruch turystyczny na dwa szyby. Turyści będą zjeżdżali Szybem Campi, a po przejściu trasy turystycznej będą wyjeżdżali oddalonym o tysiąc metrów od miejsca zjazdu Szybem Sutoris w samym centrum miasta. I tam właśnie będzie na nich czekać kolejka elektryczna - mówi Zygmunt Dobrowolski, prezes zarządu Kopalni Soli Bochnia.

Pierwotnie kopalnia wspólnie z miastem planowała zakup elektrycznych autobusów do przewozu turystów. Ponieważ jednak samorząd wycofał się z transakcji, kopalnia postanowiła sfinalizować zakup na własną rękę.

- Na kolejkę przewidujemy wydać znacznie wyższą kwotę niż w przypadku pierwotnych planów, dotyczących autobusów. Będzie to dla nas duża inwestycja, na którą musimy uzyskać zgodę Rady Nadzorczej i Ministerstwa Aktywów Państwowych, jednak będzie ona stanowić wyjątkową atrakcję dla naszych turystów. Poprawi ona atrakcyjność oferty turystycznej Kopalni i pozwoli gościom, odwiedzającym Kopalnię poznawać niezwykłe miejsca, jakie czekają na nich w Bochni - dodaje prezes. Niewykluczone, że nowa atrakcja turystyczna Bochni będzie kosztowała nawet 1,5 mln zł.

Obecnie trwa opracowywanie tras przejazdu kolejki, która będzie kursować z Rynku do szybu Campi. Wiadomo, że na trasie znajdzie się m.in. Bazylika św. Mikołaja w Bochni, która jest perłą architektury sakralnej w Bochni, tężnia solankowa na Plantach Salinarnych czy Muzeum Motyli Arthropoda.

- Chcemy, żeby to była dodatkowa atrakcja dla naszych turystów, ale nie tylko. Chcemy też promować Bochnię, która ma wiele cennych obiektów. Moim zdaniem Bazylika św. Mikołaja powinna być znana w całym kraju, niestety nie jest. Chcemy, żeby to się zmieniło - zaznacza Zygmunt Dobrowolski.

Dotychczasowy rekord liczby turystów w bocheńskiej kopalni soli padł w 2017 roku i wyniósł 192 445 osób. Zdaniem prezesa, możliwe jest przekroczenie liczby 200 tys. osób w tym roku.

Masz informacje? Nasza Redakcja czeka na #SYGNAŁ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na brzesko.naszemiasto.pl Nasze Miasto